sunnuntai 4. elokuuta 2013

Projektina omakotitalon sisustus

Minuun on iskenut hillitön into sisustaa: kun on uusi ja iso talo, on se kuin tyhjä canvas. En voi sille mitään. Ruokakaupassakin puolivahingossa harhailen matto- ja verho-osastolle. Huomaan katselevani tauluja ja lamppuja, vaikka suuntana oli varmasti maitohylly. Viimeisin villityksenä ovat somat ja näyttävät huonekasvit.


Onneksi Porissa ei siis ole Ikeaa, muuten varmaan kipittäisin sinne jatkuvasti. Vielä olisi nimittäin yksi huone sisustamatta ja tyhillään! Täytyisi vain keksiä idea, mikä sen tarkoitus on ja miten sen sisustaisi.

Olen myös huomannut, että sisustusmakuni on muuttunut hurjasti: ennen pidin tummasta puusta, lämpöisistä sävyistä ja korosteväreistä. Tänä päivänä olen rakastunut valkoisiin sävyihin ja lasiin. Lasin ja valkoisen värin kyky heijastaa valoa ja varjoja eri tavoilla kiehtoo minua. Erityisesti olen rakastunut korkeakiiltopintaan huonekaluissa, koska ne saavat tilan tuntua kun heijastavat valoa niin runsaasti ja ovat vielä hämmästyttävän helppohoitoisia. Innostus siihen lähti Ikean Expedit hyllystä, levisi ruokapöydän kautta sohvapöydälle. Vielä haaveilen samanlaisista valkoisista seinähyllyistä. Noh kaikki aikanaa. Onneksi suurin osa päivistä menee töissä niin ei tämä innostus ja unelmointi ei vallan karkaa käsistä.

Koti sisustusprojektina on minulle siis mitä mieluisin <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti